V. GRY EKONOMICZNE
Treść
Gry ekonomiczne w prosty i jasny sposób ukazują uczniom zagadnienia związane z ekonomią, dlatego też postanowiliśmy na zajęciach poprzez zabawę zdobyć kompetencje przedsiębiorcze.
Uczniowie próbowali swoich sił w następujących grach:
- Liga Ochrony Rozwoju i profesor Wierutny – w grze należało wcielić się w rolę agenta Ligi Ochrony Rozwoju i ocalić kraj przed szalonym profesorem Wierutnym! Przeszukać jego kryjówkę, pokrzyżować plany profesora i skonfrontować się z nim twarzą w twarz w finalnej rozgrywce.
- Strażnik banknotów - Na mieście pojawił się fałszerz banknotów. Jeśli ktoś nie sprawdzi zabezpieczeń, do obiegu trafią fałszywe pieniądze.
Recto-verso, efekt kątowy, mikrodruki – uczniowie mogli dowiedzieć się, jak działają zabezpieczenia i wcielić się w rolę Strażnika banknotów, aby skontrolować ich jak najwięcej i nie dopuść do rozprzestrzeniania się podrobionych banknotów.
- Waluty świata – w grze uczniowie mogli poznawaj pieniądze z najróżniejszych zakątków globu np. waluty obowiązujące w Azerbejdżanie, Wenezueli czy Jordanii oraz poznać ich nazwy np.: bat, rial.
- Poszukiwacz zaginionego pieniądza – tu mogli dowiedzieć się czym płacono za towary, zanim wprowadzono złotówki. W grze mieli wcielić się w rolę Poszukiwacza zaginionego pieniądza i zgromadzić historyczne środki płatnicze.
- Farmersi – biznesowa gra na Dzikim Zachodzie, w grze mieli hodować bydło, uprawiać zboże, inwestować zyski, aby być lepszym od konkurencji. Gra rozwijała inteligencję finansową, uczy, jak rozpoznawać trendy na rynkach, uczy współpracy i rozwija cechy przywódcze.