Kółko biologiczne - "Sam odkrywam tajemnice życia"
Treść
Informacje ogólne
Cele, charakter zajęć
XV. CO SIĘ STANIE W LESIE, GDY WIATR SO2 PRZYNIESIE?
Na zajęciach kółka uczniowie wykonali doświadczenia, w których badali czy nadmiar kwasów powoduje, że liście drzew przedwcześnie żółkną i opadają.
XIV. PACHNĄCY MIÓD NA N CZY S?
Uczniowie na kółku nauczyli się, jak domowymi sposobami ocenić, czy miód jest dobrej jakości.
XIII. CO W GLEBIE…CZYŚCI?
Na kółku uczniowie badali, czy gleba posiada właściwości sorpcyjne.
XII. IZOLACJA DNA Z KOMÓREK OWOCU KIWI
Na zajęciach kółka uczniowie wykorzystali prostą metodę do wyizolowania DNA z komórek owocu kiwi.
XI. POROSTY – NATURALNE WSKAŹNIKI ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
Tym razem zajęcia kółka biologicznego odbyły się wokół naszej szkoły.
X. SYMULACJA PRZETACZANIA RÓŻNYCH GRUP KRWI Z UKŁADU AB0
Na zajęciach nauczyliśmy się na czym polega transfuzja krwi ...
IX. BADANIE ZANIECZYSZCZEŃ PYŁOWYCH. JAKOŚĆ POWIETRZA
Na zajęciach uczniowie badali obecność pyłów i pyłków w powietrzu.
VIII. PROCESY TRAWIENNE
Proces trawienia odbywa się przy udziale wody, nazywany jest hydrolizą oraz pod wpływem działania enzymów trawiennych, dlatego kolejne zajęcia były poświęcone tej tematyce.
VII. BADANIE CZYSTOŚCI WÓD. ANALIZA BIOLOGICZNA I CHEMICZNA.
Podczas zajęć analizowaliśmy jakość naszych wód wykorzystując walizkę Ekobadacza oraz metodę biologiczną.
VI. OBSERWACJE MIKROSKOPOWE
Uczniowie wykonali świeże preparaty mikroskopowe...
V. MODEL UKŁADU POKARMOWEGO, ZJAWISKO OSMOZY, WYKRYWANIE WIT.C
Na kółku biologicznym uczniowie skonstruowali model układu pokarmowego o długości 12m...
IV. PROCESY ODDECHOWE U DROŻDŻY I NASION FASOLI
Na kółku biologicznym w kwietniu uczniowie badali procesy oddechowe u drożdży i nasion fasoli.
III. BADANIE WPŁYWU ŚWIATŁA NA PROCES FOTOSYNTEZY
W marcu zajmowaliśmy się badaniem wpływu światła na proces fotosyntezy, ustalaliśmy jakie czynniki wpływają na kiełkowanie nasion rzeżuchy, oraz poznaliśmy mechanizm wentylacji płuc.
II. WPŁYW RÓŻNYCH SUBSTANCJI NA MUSZLE ŚLIMAKÓW
Uczniowie badali wpływ różnych substancji na muszle ślimaków
I. NAPIĘCIE POWIERZCHNIOWE
Na zajęciach kółka biologicznego młodzież rozpoznawała tropy zwierząt pozostawionych na śniegu.