Przejdź do treści
Slider2
1
3
5
Przejdź do stopki

I. NAPIĘCIE POWIERZCHNIOWE

Treść

Na zajęciach kółka biologicznego młodzież rozpoznawała tropy zwierząt pozostawionych na śniegu. Prócz tropów zwierzęta pozostawiają rozmaite ślady takie jak spały, buchty, kuźnie. Dowiedzieli się czym różni się trop od śladu? Tropy pozostawiają odciski łap, ślady z kolei to oznaki żerowania, jak odchody czy porzucone poroże. Uczniowie wykonali zdjęcia tropów zwierząt w najbliższej okolicy. Najczęściej rozpoznanymi zwierzętami były sarny, zające dziki i wiewiórki. Na kolejnych zajęciach badaliśmy „Dlaczego nartnik biega po powierzchni wody i nie tonie?” oraz „Ile szpilek można wrzucić do kieliszka wypełnionego wodą, zanim wyleje się z niego woda? Na te wszystkie pytania odpowiedzieliśmy dzięki zabawie z napięciem powierzchniowym wody.

1. Ślady na śniegu 

2. Napięcie powierzchniowe wody 

3. Napięcie powierzchniowe 

75654