VI. BADANIE PRZEPUSZCZALNOŚCI SKAŁ
Treść
Próbki różnych skał, znalezione w okolicy umieściliśmy razem w zbiorniku z wodą i wypatrywaliśmy bąbelków powietrza wydostających się na powierzchnię. Obserwowaliśmy uważnie skały, z których uwalniały się bąbelki, aby dowiedzieć się, skąd wydostaje się powietrze.
Wykonując doświadczenie uczniowie sprawdzili przepuszczalność skał oraz próbowali uporządkować je pod względem przepuszczalności;
Wspólnie próbowaliśmy odpowiedzieć na pytania:
· Które ze skał mogą przechowywać wodę pod ziemią, w swoich pustkach?
· Które ze skał mogą stanowić najlepsze podłoże jeziora zaporowego, aby zagwarantować, że zapora nie będzie przeciekała?
· Które ze skał są najlepsze do przechowywania na nich odpadów?
· Które ze skał mogą zawierać w sobie ropę naftową lub gaz ziemny?
· Które ze skał mogą uwięzić ropę lub gaz pod ziemią, to znaczy uniemożliwić im przedostawanie się dalej?
· Które ze skał nie nadają się do żadnych z tych zastosowań?