Przejdź do treści
Slider2
1
3
5
Przejdź do stopki

VI. BADANIE PRZEPUSZCZALNOŚCI SKAŁ

Treść

Próbki różnych skał, znalezione w okolicy umieściliśmy razem w zbiorniku z wodą i wypatrywaliśmy bąbelków powietrza wydostających się na powierzchnię. Obserwowaliśmy uważnie skały, z których uwalniały się bąbelki, aby dowiedzieć się, skąd wydostaje się powietrze.

Wykonując doświadczenie uczniowie sprawdzili przepuszczalność skał oraz próbowali uporządkować je pod względem przepuszczalności;

Wspólnie próbowaliśmy odpowiedzieć na pytania:

· Które ze skał mogą przechowywać wodę pod ziemią, w swoich pustkach?

 · Które ze skał mogą stanowić najlepsze podłoże jeziora zaporowego, aby zagwarantować, że zapora nie będzie przeciekała?

· Które ze skał są najlepsze do przechowywania na nich odpadów?

· Które ze skał mogą zawierać w sobie ropę naftową lub gaz ziemny?

 · Które ze skał mogą uwięzić ropę lub gaz pod ziemią, to znaczy uniemożliwić im przedostawanie się dalej?

· Które ze skał nie nadają się do żadnych z tych zastosowań?

  

75654