Informacje ogólne
Treść
1. Nazwa zajęć: ZAJĘCIA MATEMATYCZNO - INFORMATYCZNE
2. Ilość uczestników: 8
3. Ilość godzin: 120
4. Cele:
W wyniku uczestnictwa w zajęciach projektu Jak zaplanować podróż "dookoła świata"? uczeń poszerzy wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Rozumienia pojęć: komunikacja, turystyka, środki transportu, strefy klimatyczne, media, energia.
- Zbierania, organizowania, prezentowania i interpretacji danych.
- Planowania trasy wycieczki w połączeniu z rozwiązaniami komunikacyjnymi.
- Przewidywania przebiegu zjawisk i procesów przyrodniczych.
- Planowania i wykonywania obliczeń związanych z czasem, kalendarzem, skalą, pieniędzmi, własnościami figur itp. w sytuacjach praktycznych dla rozwiązania danego problemu.
- Korzystania z przekazów medialnych oraz stosowania ich przede wszystkim do szybkiego przewidywania, planowania i organizowania swoich zadań.
W wyniku uczestnictwa w zajęciach projektu „Bryły złożone i nie tylko” uczeń poszerzy wiedzę i umiejętności w zakresie:
- Opisywania własności, rysowania oraz czytania rysunków i wykonywania modeli figur przestrzennych.
- Wielościanów foremnych – brył platońskich.
- Tworzenia mozaiki matematycznej.
- Porządkowania, przetwarzania oraz interpretacji danych liczbowych w postaci graficznej.
- Sprawności rachunkowej.
5. Charakter zajęć:
Program przewiduje zajęcia praktyczne, podczas których uczniowie zastosują poznaną wiedzę.
Rozwiązanie problemów pozwoli im zrozumieć:
- społeczny i ekonomiczny wymiar rozwoju komunikacji,
- korzyści i zagrożenia mediów elektronicznych,
- potrzebę oszczędnego korzystania z energii i innych zasobów przyrody,
- sens praktycznej przydatności wiedzy matematycznej,
- cel kształcenia wyobraźni przestrzennej, czyli "sztuki widzenia",
- przydatność gromadzenia, porządkowania, prezentowania i interpretowania danych.